Mitt Telenor 

Om Mitt Telenor App

Kunder med Telenor mobilabonnemang kan logga in med BankID och TelenorID i Mitt Telenor App.

 

Kunder kan se sina abonnemangsdetaljer såsom surfdataanvändning, utlandsdataanvändning, återstående surfdatabyten, månatliga fakturor, avtal, fysiska SIM-kort och eSim-kort kopplade till deras abonnemang.

Kunder kan hantera familjeabonnemang genom att ställa in surfrestriktioner för sina familjemedlemmar (t.ex. deras barn). Kan köpa extra surf.

Kan betala sin månatliga faktura, vilket inkluderar Swish-betalningsalternativ, Bankgiro och Autogiro. Kan signera sina abonnemangsavtal med BankID.

Kan justera SIM-kortsinställningar som vidarekoppling av samtal, samtalspärr, säkerhet, roamingtjänst, samtal utomlands och många fler.

Kan se personliga abonnemangserbjudanden och köpa dem från appen.

Kan se störningsinformation i deras område. Kan chatta direkt med kundtjänst genom att skapa ärendetickets inom appen istället för att ringa kundtjänst och vänta i kön.

Under de senaste 9 månaderna har vi arbetat med följande:

Stöd för deras Remedy Incident-portal - Jag granskar de registrerade incidenterna/klagomålen från kunderna och försöker lösa dem på bästa möjliga sätt.

Förbättringar i att visa koden för mobilanslutning med smarta klockor i profilinställningarna.

Åtgärdande av kritiska och icke-kritiska UI-buggar.

Förbättringar av startsidan UI - ett tydligare sätt att visa abonnemangsdetaljer för kunderna.

Single Sign-On - Kunder kan nu enkelt navigera från Telenor-appen till Telenor-webben utan extra inloggning.

Messi-portfolio - Införande av nya datapaket så att kunder enkelt kan migrera till dessa nya abonnemang.

eSIM-installation - Integrera den automatiska installationen av eSIM så att kunderna inte behöver gå till telefoninställningarna och göra installationsprocessen själva.

Funktion för SIM-kortportering, där användaren kan portera sitt SIM-kort från en annan teleoperatör till Telenor-operatören och se varje porteringstatusnotifiering inom appen. Tidigare var kunder tvungna att ringa då och då för att få status för sin SIM-kortportering.

Meddelandecenterfunktion, kunden kan nu skapa Remedy/Klagomålstickets själva, och kundtjänstagenten kommer att kunna kommunicera direkt med dem genom den funktionen.

Störningsinformation - där kunder kan få meddelanden om det finns något pågående nätverksanslutningsproblem i deras område.

Anpassning av de senaste plugin-programmen och beroendena i projektet.

Förbättring av färgdeklarationen över hela projektet genom att göra grundläggande arbete.

Särskilda funktioner som hjälpte kunderna.

eSIM-installation - Förbättrad kundresa. Kunder behöver nu inte göra manuell installation av eSIM.

Porteringsstatusfunktion - Kunden kan nu se aktuell information om porteringstatus utan att ringa kundtjänst.

Single SignOn - Föreslog AES-krypteringslösning för SingleSignOn för att säkert skicka accessToken från app till webb.

2-vägs meddelandecenter - Kunder kan nu direkt kommunicera/chatta med kundtjänstagenten.

Höj ditt företags digitala närvaro!

Redo att ta ditt företag till nästa nivå? Kontakta oss idag och upptäck hur vi kan hjälpa dig att förbättra din digitala närvaro. Ring oss nu och låt oss börja din resa mot framgång!

Previous
Previous

SEB

Next
Next

ICE BEAUTY GROUP