Fördelar med att använda QR-koder på webbplatser

I1. Fördelar med QR-koder i marknadsföring

Framgångsrika marknadsföringsstrategier måste vara framåtblickande och anpassa sig till de förändrade kraven och trenderna hos deras målgrupper. Med mer miljövänliga trender som påverkar varumärkesansökan och ankomsten av den femte generationens trådlösa teknik kan QR-koder verkligen hjälpa dig att uppfinna dina kampanjer genom att erbjuda:

  • En lättanvänd process i ett steg som är användarvänlig.

  • Miljövänlig informativ design som minskar pappersavfallet.

  • Tack vare tillkomsten av den märkta QR-koden kan du enkelt integrera den i din varumärkesidentitet sömlöst.

  • Kostnadseffektivt, behöver vi säga mer?

  •  Metrisk spårning som låter dig mäta om din QR-kodkampanj var effektiv.

2. Optimera din webbplats med QR-koder

Så låt oss hjälpa dig att minska den tid dina kunder och besökare spenderar på att skriva och omdirigeras online. Om du marknadsför en ny app, skulle det inte göra reklam- och nedladdningsprocessen enklare om du kunde länka till flera butiker på en och samma plats? Gör detta till en möjlighet genom att lägga till en App Store QR-kod och med bara en genomsökning, länka omedelbart besökare till vilken butik som helst, oavsett om Apple App Store, Google Play Store eller Amazon Appstore. Eller kanske har du en podcast eller ljudfil att dela. Låt vår MP3 QR-kod hjälpa dig med en anpassad knapp som länkar till iTunes, Google Play Music, Amazon Music eller andra länkar du väljer.

En kontaktsida på din webbplats är bra, men vad sägs om att förstärka ditt spel? Med en genomsökning av en vCard Plus QR-kod kan du inte bara dela all din kontaktinformation, utan snedvrid den i besökarens kontaktlista. Ingen typ krävs från deras sida. Allt de behöver göra är att skanna koden och spara den på sin mobila enhet.

På samma sätt kan du erbjuda mobilvänligt innehåll som är användbart när du är på språng, som reseguider eller instruktionsmanualer, med PDF-QR-koden. Eftersom användare kan spara dokumenten direkt på sina smartphones kan de komma åt informationen i farten när som helst när det behövs.

3. Spåra din framgång

Få statistik i realtid med QR Code Generators spårningsfunktion, som samlar statistiska värden. Förutom att samla frekvenser för skanningar och unika skanningar får du information om geografiskt läge, datum, tid, enhet och operativsystem som används för var och en. Med denna realtidsdata kommer du alltid att vara uppdaterad om din QR-kods prestationsframgång. Ta reda på mer om alla fördelar du kan få från vår spårningsfunktion här.

4. De ansluter din online och offline medier

Utskriftsmedia som flygblad, broschyrer, skyltar och visitkort har ingen direktlänk till dina onlinemedier som din webbplats. Tills du inkluderar QR-koder, det vill säga. Allt fler B2B-företag använder QR-koder för att knyta sina utskriftsmedier till sin webbplats, och det betyder att det inte finns något behov av att inkludera din webbadress eller ditt telefonnummer (som folk kan notera felaktigt) - potentiella kunder kan helt enkelt skanna QR-koden och tas direkt till din målsida.


5. Kunder älskar dem

Varför älskar kunder QR-koder? Till en början gör de sina liv enklare. Inget mer att skriva ner webbadresser och telefonnummer eller komma ihåg att besöka en webbplats senare - en snabb genomsökning av QR-koden och de ringer till ditt företag eller fyller i ett kontaktformulär på din webbplats. Detta är ännu viktigare för B2B-företag, eftersom du har att göra med potentiella kunder som vanligtvis har kort tid. Ju lättare och snabbare det är för dem att komma i kontakt med dig och ta reda på mer om vad du erbjuder, desto mer sannolikt är det att de kommer att konvertera.

QR-koder kan användas på en mängd olika sätt, och det här är bara några av fördelarna de har för din B2B-webbplats. När du börjar använda dem själv är du säker på att du hittar många fler anledningar till att du inte kan göra utan dem!

Skapa din egna QR kod på länken nedan!

https://skapaqrkod.nu/

Previous
Previous

eHome - Ett hem, Flera enheter - En app